Werkgeluk en gezondheid op de werkvloer verhogen, dat is waar deze Happy Cliënt Case om draait. Senior re-integratieconsulent Syl Carati beschrijft hoe coaching en persoonlijke begeleiding hieraan bijdragen. Uit respect voor de privacy van onze cliënt gebruiken we de naam Miriam als pseudoniem en is er een representatieve stockfoto gekozen.

In dit werkfittraject lag de focus op persoonlijke ontwikkeling, herstel van zelfvertrouwen en het ontdekken van passend werk. Voor Miriam betekende dit niet alleen een succesvolle sollicitatie, maar ook een diepgaande transformatie in hoe zij zichzelf ziet en in het leven staat.

Bij Alert vinden we dat een traject geslaagd is wanneer iemand weer perspectief ervaart, eigen regie terugvindt en met vertrouwen stappen zet richting werk dat écht past.

Een nieuwe start met vertrouwen en plezier.

“Onlangs heb ik mijn traject bij Alert succesvol afgerond. Het was een zoektocht op meerdere vlakken om een passende baan te vinden. Door gesprekken en oefeningen met mijn coach, Syl Carati, kreeg ik mijn zelfvertrouwen terug en herontdekte ik mijn talenten. De begeleiding hielp mij niet alleen om werk te vinden die bij mij past, maar droeg ook bij aan het verhogen van mijn werkgeluk en gezondheid op de werkvloer. Bij mijn eerste sollicitatiegesprek werd ik aangenomen voor een functie die op alle fronten bij me past. De coaching en persoonlijke gesprekken waren voor mij een positieve ervaring. Ik zit weer beter in mijn vel en ga met plezier naar mijn werk.”

durven vertrouwen is de sleutel tot verandering.

Toen Miriam voor het eerst binnenkwam, was ze zichtbaar gespannen. Haar houding was onzeker, haar stem zacht en haar energie laag. Ze vertelde openhartig over de gebeurtenissen die haar hadden gevormd en uitgeput. Na jaren in de zorg was ze uitgevallen en had ze onbewust patronen ontwikkeld die haar niet verder hielpen. Ze wist niet goed hoe nu verder, maar toch gaf ze mij haar vertrouwen om samen op zoek te gaan naar een nieuwe richting.

Miriam wilde opnieuw leren vertrouwen: op een werkgever, maar vooral op zichzelf.

Ze wilde ontdekken wat haar energie gaf en hoe ze opnieuw invulling kon geven aan werk op een manier die bij haar past en die bijdraagt aan haar werkgeluk en gezondheid op de werkvloer. Na een aantal verdiepende gesprekken over wie ze is, wat ze kan en wat haar gelukkig maakt, vonden we een passende werkplek. Een rustige, laagdrempelige organisatie waar ze klein kon beginnen. Hier werden mensen gezien als mens, niet als dossier. Ze startte met vier uur per week en kreeg de ruimte om op eigen tempo op te bouwen.

hoe verliep miriams traject?

Het UWV werd tijdens het traject regelmatig op de hoogte gehouden van Miriams voortgang. Stap voor stap begon ze zich veiliger en zekerder te voelen.

Haar zelfvertrouwen groeide. Ze leerde haar grenzen kennen en vooral: deze ook te bewaken. In onze gesprekken bleef ze open en nieuwsgierig. Ze durfde haar gevoelens te uiten en stond open voor nieuwe inzichten.

Door deze groei droeg Miriam niet alleen bij aan haar eigen herstel, maar ook aan het werkgeluk en de gezondheid op de werkvloer. De mensen die ze ondersteunde, keken uit naar haar komst. Dat was prachtig om te zien. Het gaf haar bevestiging: ze was van betekenis.

een traject van groei en inzicht

Met behulp van NLP-technieken werkte ze aan haar houding en overtuigingen. Haar energie veranderde zichtbaar. Ze durfde te benoemen wat voor haar belangrijk was, ook buiten haar werk. Dit droeg bij aan het versterken van haar werkgeluk en gezondheid op de werkvloer. Toen ze het woord ‘trots’ hardop uitsprak en dit, op een creatieve manier vormgegeven, een zichtbare plek in haar huis gaf, wist ik dat deze verandering blijvend was.

Na een jaar sloten we het traject af. We hadden een warme band opgebouwd, vol oprechte, soms confronterende gesprekken. En ik kan, zonder twijfel, zeggen: ik ben ontzettend trots op Miriam.

Het ga je goed. En mocht het ooit even tegenzitten… je weet me te vinden.

Deze Happy Cliënt Case is mogelijk gemaakt door onze senior re-integratieconsulent Syl Carati.
Syl begeleidt cliënten vanuit oprechte aandacht en vertrouwen, en weet als geen ander hoe belangrijk het is om mensen weer in contact te brengen met hun eigen kracht.

Met een persoonlijke aanpak en veel ervaring helpt Syl mensen richting duurzaam herstel en passend werk. Haar werkwijze is gericht op het versterken van zelfinzicht, motivatie en realistisch toekomstperspectief.

“Vertrouwen is de basis voor echte verandering.” – Syl Carati

Telefoon: +31 (0) 6 81 97 67 49
E-mail: s.carati@alerthr.com

 

Syl Carati

Vanuit mijn persoonlijke interesse in gezondheid en preventie en de Happy.Work.Life-filosofie van Alert zet ik mij actief in voor het verbeteren van de gezondheid op de werkvloer, het bevorderen van preventie en het vergroten van werkgeluk. We bieden verschillende manieren om onze dienstverlening af te stemmen op de specifieke behoeften van jouw organisatie. Graag gaan we met je in gesprek om samen te ontdekken hoe we het werkgeluk en de vitaliteit binnen jouw organisatie kunnen vergroten. Wil jij het werkgeluk in jouw organisatie verhogen? Neem dan gerust contact met mij op.

Re-integratieconsulent, jobcoach en ACT coach bij Alert.

wat andere zeggen over de re-integratie dienstverlening van alert

Een afbeelding van een lachende vrouw ter illustratie van een gegeven review op de pagina over Wajong werk. Ze draagt een bril en zwart pak.
Claudia de Bock

Ik kom bij Alert omdat ik in een spoor 2 traject zit. Samen met mijn jobcoach, Gé de Renett, ben ik op zoek naar passend werk. Gé helpt en coacht me goed. Heb ik vragen of zit ik ergens mee dan kan ik altijd bij hem terecht. Verder geeft hij me goed aan waar ik op moet letten en aan moet denken. Ook gaat hij samen met me mee naar een sollicitatie gesprek over een werkervaringsplek. Al die ondersteuning is erg prettig. Want als je in dit traject zit komen er toch veel dingen op je af. En zeker als je nog niet herstelt bent of nog steeds onder behandeling is dat vaak veel en moeilijk te behappen. Samen met Gé dingen bespreekbaar maken is juist dan erg fijn! Soms hebben we workshops waar we informatie krijgen over en werken aan bepaalde thema's. Zoals het maken van een CV, waar je allemaal aan moet denken bij een sollicitatie gesprek enzovoorts. Allemaal erg waardevol en je leert ook weer van elkaar. Ook het delen van ervaringen met andere mensen in dit traject is prettig. Zo weet je dat je niet alleen worstelt met bepaalde vragen of onzekerheden. En als iemand een goede ervaring heeft gehad, bijvoorbeeld met het vinden van een werkervaringsplek ,dan geeft dat ook weer vertrouwen.

Cliënt
Ook een afbeelding van een lachende vrouw ter illustratie van een gegeven review op de pagina over Wajong werk. Ze heeft een pen in haar hand en kijkt weg van de camera.
Kitty Ruipers

Vanaf Juni 2023 ben ik regelmatig bij HR Alert geweest.In het begin zat ik totaal niet goed in mijn vel. Na verloop van tijd werd mijn zelf vertrouwen beter en voelde ik me sterker worden. Ze geven goede handvaten ivm nieuw werk zoeken. De trainingen die je volgt zijn duidelijk en heel leerzaam. Ook hebben ze hele goede mensen kennis. Ze weten precies wat wel, en niet bij je past. Heel vriendelijk en begripvol over de situatie waar je je in bevind. Echt een aanrader!

Cliënt
Een afbeelding van een lachende man ter illustratie van een gegeven review op de pagina over Wajong werk.
Gerard Hennemann

Bij Alert gekomen via mijn oude werkgever. Er werd op een fijne manier met mij omgegaan en geluisterd naar wat ik wilde gaan doen. Trainingen om weer terug in de arbeidsmarkt te komen, zijn onderdelen van het dienstenpakket dat mij werd aangeboden. Informatie en hulp werd meer dan voldoende geboden. Hartelijk dank Martine en Alert!

Cliënt