Alert heeft een internationale afdeling International Recruitment gevestigd in Dubai. Hiervandaan en vanuit Europa werven wij wereldwijd professionals voor onze internationale businesspartners. Juist dankzij de inbreng van Europees perspectief, de korte en directe communicatielijnen staan we bekend als specialist op het gebied van mid- en high level functies. Door de jaren heen hebben we sterke partnerschappen opgebouwd met organisaties uit de medische sector, investeringsmaatschappijen, semioverheidsinstellingen en bedrijven gespecialiseerd in engineering, waar we inmiddels al jaren mee samenwerken.
We gebruiken de hele wereld als onze database, kandidaten worden gezocht en geselecteerd vanuit ieder werelddeel. Afhankelijk van de eisen van onze klanten, zoeken we kandidaten met de juiste achtergrond en de juiste ervaring.
Een standaard vacature, waarbij een kandidaat lokaal woonachtig is en een opzegtermijn heeft van 1 maand, kan in principe binnen 2 maanden worden ingevuld. Het proces kan langer duren wanneer een kandidaat een langere opzegtermijn heeft, niet in de nabije regio woonachtig is (vanwege visa restricties en de overweging om te verhuizen). We spreken met onze business partners een specifieke tijdslijn af voor iedere vacature, gebaseerd op de gevraagde functie-eisen.
Voor iedere business partner maken wij een aanbod op maat. De kosten zijn afhankelijk van een aantal factoren, waaronder de tools die ingezet worden en de HR expertise die nodig is. De betaling dient te gebeuren op de startdatum van de kandidaat.
Nee, er worden alleen kosten in rekening gebracht aan de werkgever zoals duidelijk is afgesproken.