Alert maakt gebruik van data driven recruitment. De afgelopen jaren is gebleken dat alleen het uitzetten van vacatures op job boards niet voldoende is om de juiste kandidaten te bereiken. Maar hoe vindt u dan de juiste persoon voor de specifieke functie? Dat kan alleen door actief headhunten, persoonlijke gesprekken te blijven voeren en dit alles te combineren met data driven recruitment. Want wij blijven Alert. Ook in social media en door middel van slimme gedegen recruitmentcampagnes.
Om data driven recruitment op de juiste manier in te kunnen zetten, dient allereerst de juiste doelgroep te worden bepaald en de juiste content te worden ontwikkeld. Wanneer bepaald is welke personen je wil bereiken, komt de juiste content terecht bij de juiste personen, die hoogstwaarschijnlijk ook voldoen aan het grootste gedeelte van de gewenste functie-eisen. Op deze manier houd je zelf de controle over de mensen die kunnen solliciteren en besteed je minder aandacht aan het werving- en selectieproces.
Het grote voordeel van data driven recruitment is dat je hier iedereen mee kunt bereiken die je in ‘het echte leven’ waarschijnlijk niet zou bereiken, op een wereldwijd niveau. Daarnaast is data driven recruitment enorm succesvol voor de werving van latent zoekenden die niet actief op zoek zijn naar een nieuwe baan maar wel open staan voor andere opties.
De gegevens van data driven recruitment zijn gemakkelijk te analyseren. Wanneer je de juiste doelgroep bereikt met data driven recruitment, zal dit leiden tot de langdurige inzetbaarheid van nieuwe werknemers. Wanneer dit niet het geval is, bereik je hoogstwaarschijnlijk niet de juiste doelgroep en zal dit moeten worden bijgesteld.