ruben's happy.work.life met alert
People work better when they are happy. Dit zeggen wij bij Alert niet alleen, ons hele werkproces draait om dit gedachtengoed. Wij meten met regelmaat de work happiness van onze kandidaten. Daarom vroegen wij Ruben: Wat maakt jou Happy@Work?
‘’Mijn werkgeluk wordt beinvloed door: bezig zijn en mezelf blijven ontwikkelen. De kennis die ik hier opgedaan heb als Assistent Coördinator en de hoop dat ik mezelf stapjes omhoog kan werken binnen het bedrijf. ’’- Ruben- Assistent Coördinator bij Dynalogic
werkgeluk met ruben
Ruben, uit Sprang-Capelle, is in september ’23 begonnen met zijn baan als Assistent Coördinator bij Dynalogic in Breda. Na een MBO-4 in logistiek managment en 8 jaar ervaring in de logistiek was Ruben toe aan een nieuwe uitdaging. Hij wist al goed waar zijn nieuwe baan aan moest voldoen:
- Een uitdagende baan;
- Niet te rustig, hij wil altijd wat te doen hebben;
- Goede sfeer en gezellige collega’s;
- Een baan waarbij hij zijn kennis kan inzetten als logistiek manager;
- Ruimte om te leren en blijven ontwikkelen;
- Doorgroeimogelijkheden.
” Het was weer wennen om op zoek te gaan naar een nieuwe baan. Het liefste wilde ik bij mijn baan blijven, maar als je het er niet naar je zin hebt zul je toch iets nieuws moeten zoeken. Het zoeken van iets nieuws is wel spannend, maar uiteindelijk, wanneer je er eenmaal mee bezig bent, meerdere sollicitatie gesprekken gevoerd hebt, dan wen je eraan.” – Ruben
Ruben startte zijn zoektocht naar logistieke vacatures op Indeed. Hier heeft hij in het verleden altijd succes gehad en ook dit keer was het raak. Hij zag de vacature voor Assistent Coördinator bij Dynalogic. Ruben werd door onze inhouse intercedent Estelle uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.
”Het was een vriendelijke meid (Estelle) die mij belde. Ze stelde mij op prijs en gerust. Wij hebben een sollicitatiegesprek gehad en alles verliep goed. Estelle was open een eerlijk tegenover mij. Wat ik ervan kon verwachten bij Alert en Dyna. Dat heeft me wel gerustgesteld.” – Ruben
dynalogic: de werkgever in de logistieke dienstverlening
Dynalogic is onderdeel van Dynagroup en is verantwoordelijk voor de logstieke dienstverlening tak van het bedrijf. Dynalogic is een full service bezorgspecialist en het verlengstuk van succesvolle bedrijven. Zij bezorgen, verzorgen en ontzorgen hun klanten door waardeproducten op het gewenste moment en op de juiste locatie te bezorgen. Bij Dynalogic draait het om de maximale beleving, niet alleen voor hunklanten, maar ook voor de werknemers. Net als Alert gelooft deze opdrachtgever in het creëren van een werkomgeving waarin plezier en prestaties hand in hand gaan.
Hoe ervaart Ruben Happy.Work.Life bij Dynalogic?
” Het bevalt mij prima bij Dyna. Elke dag leer ik weer wat bij, de sfeer is goed, collega’s zijn vriendelijk en behulpzaam. Beter kan ik het eigelijk niet hebben hier. De tijd vliegt voorbij en ik ben altijd bezig. Ik zit echt goed in mijn vel hier.
Ik krijg energie uit het aansturen van mensen, het logistiek proces, zorgen dat alles op tijd af is, op tijd uit de vrachtwagen is, op de route staat en uitgelezen kan worden door de chauffeur die het weer op tijd kan leveren bij de klant, zodat de klant tevreden is. Het zijn allemaal logistieke processen die op elkaar inspelen en die belangrijk zijn voor ons. ” – Ruben
Werken in 4-ploegendienst
Bij Dynalogic hanteren ze een kortcyclisch 4-ploegensysteem. Dit systeem biedt het voordeel dat medewerkers maximaal twee opeenvolgende nachtdiensten draaien, waardoor verstoring van de biologische klok tot een minimum wordt beperkt. De rotatierichting is hoofdzakelijk voorwaarts, wat betekent dat de ploegendiensten naadloos aansluiten bij de biologische klok. Dit systeem zorgt ervoor dat het logistiek proces optimaal verloopt en de werknemers evengoed een work-life balance behouden.
”Je werkt hier in ploegen. Elke dag is anders. Ik werk eerst ’s ochtends vroeg, ’s middags en daarna ’s nachts. ’s Ochtends vroeg help ik de chauffeurs om op tijd klaar te zijn voor hun route en te vertrekken. Overdag is het orderpicken voor de volgende dag. Ik pick zelf geen orders meer, dat laat ik anderen doen. Ik moet ervoor zorgen dat zij op tijd klaar zijn, zodat alles binnen het tijdschema wordt geleverd bij de depots van Bleiswijk, Boom en Zwolle. Vervolgens worden de vrachtwagens geladen, zodat alle orders naar deze depots kunnen worden gebracht. ’s Nachts ben je bezig met het sorteren van de orders. Ik ben tevreden wanneer ik aan het einde van de dag alles binnen de tijd af heb gekregen. Mocht het toch wat langer duren, dan werken wij alles netjes af.
Ondanks dat je in ploegen werkt, krijg je tussendoor genoeg rust en aaneengesloten vrije dagen. Qua rust zit je hier heel goed. Je moet niet het gevoel hebben dat je hier over de werkvloer loopt met een gevoel van ‘pffff…, ik moet weer’. Dan heb je geen zin meer in je werk. Zoals ze het hier bij Dyna regelen, is het goed.” – Ruben
Rangeertraining
Het meest bijzondere wat Ruben tot nu toe meegemaakt heeft bij Dyna was zijn rangeertraining. Een schrikmoment waar hij achteraf om kan lachen.
” Vorige week heb ik een rangeertraining gehad. Dan rijd je achteruit met goederen. De trainer zou fluiten of stop roepen wanneer ik fout zou rijden. Ik hoorde maar niets, dus bleef ik rijden. Opeens hoorde ik BAM! Ik dacht, heb ik nu tijdens mijn training het pand ingereden. Zo voelde het voor mij, maar er lag gewoon een blok waar ik tegenaan reed. Ik was een beetje paniekerig voor niets. Het is verder allemaal goed gegaan.
Ik heb nog nooit in zo’n voertuig gereden en om dat in 2 uur te leren, dat gaat hem niet worden. Over twee weken komen er weer nieuwe mensen op cursus. Dan kan ik laten zien of ik het certificaat waard ben of niet.” – Ruben
inhouse met estelle en quincy
Ook bij Dynagroup is Alert inhouse aanwezig. Onze intercedenten Estelle en Quincy zitten dan ook regelmatig op de vestiging van Dynalogic Breda. Ze zitten hier klaar om jouw vragen te beantwoorden, sollicitanten rond te leiden bij Dynalogic of om gewoon even lekker bij te kletsen. Op alle andere dagen helpen ze je graag vanuit het kantoor in Heerlen.
happy.work.life
Bij Alert werken HR-specialisten die in het principe ‘When work is a pleasure, life is a joy’ geloven. Wij zijn ervan overtuigd dat mensen gelukkiger zijn wanneer ze plezier halen uit hun werk en andersom ook beter presteren op hun werk wanneer ze goed in hun vel zitten. Kort gezegd: people work better when they are happy. Dit doen we door de juiste mensen te koppelen aan de juiste baan. Wij geloven in gelijke behandeling van ieder individu, ongeacht factoren als geslacht, geloofsovertuiging of huidskleur. Bij Alert kun je terecht voor Happy.Work.Life in de breedste zin van het woord.