Het vinden van de perfecte loopbaanbegeleider voor jouw organisatie kan een uitdagende taak zijn. Het is belangrijk om iemand te vinden die een goede inventarisatie maakt en actieplan ontwikkelt voor de desbetreffende hulpvraag en doelen van de werknemer. Dit zonder de belangen van de organisatie te verliezen.
Bij Alert hebben we een team van ervaren loopbaanbegeleiders die klaarstaan om je werknemers te begeleiden. Onze loopbaanbegeleiders hebben jarenlange ervaring en expertise in verschillende sectoren en kunnen trajecten aanbieden die passen bij de behoeften van jouw organisatie.
Klaar voor Happy.Work.Life?
1. Plan een kennismakingsgesprek
2. Zet een case uit via ons
3. Ervaar het verschil
Loopbaanbegeleiding is essentieel voor duurzame ontwikkeling van je werknemers en je organisatie. Een loopbaanbegeleider van Alert helpt werknemers talenten te ontdekken, hun carrièrepad te bepalen en vaardigheden verder te ontwikkelen. Bij Alert werken we met het principe ‘When work is a pleasure, life is a joy’. Wij zijn ervan overtuigd dat mensen gelukkiger zijn wanneer ze plezier halen uit hun werk en andersom ook beter presteren op hun werk wanneer ze goed in hun vel zitten. De werkwijze van Alert draagt bij aan het vergroten van werkgeluk en de ontwikkeling van je werknemers, dit resulteert in duurzame inzetbaarheid en een lager verloop.
Loopbaanbegeleiding bestaat uit breed inzetbare coachings- en begeleidingsgesprekken voor werknemers met een hulpvraag. Iedereen kan er baat bij hebben om in gesprek te gaan met een externe coach. De werknemer gaat samen met de loopbaanbegeleider van Alert aan de slag. Tijdens dit traject gaan we de koers voor de verdere loopbaan vormgeven, twijfels omzetten naar bewuste keuzes en hierdoor werkgeluk vergroten. Dit alles resulteert in duurzame inzetbaarheid.
Flexibele en op maat gemaakte trajecten afgestemd op het vraagstuk
Wij bieden trajecten aan die aansluiten op het vraagstuk en doelen de organisatie en werknemers.
Samenwerking en communicatie
Onze duidelijke en heldere communicatie zorgt ervoor dat Ieders verantwoordelijkheid binnen de samenwerking duidelijk is. Daarnaast monitoren we met periodieke evaluaties en rapportering de voortgang.
Kwaliteit en resultaatgerichtheid
Onze focus ligt op het leveren van kwalitatieve en resultaatgerichte loopbaanbegeleiding.
Een loopbaanbegeleidingstraject bij Alert is opgebouwd uit de volgende fases:
Intakegesprek en analyse
Een loopbaanbegeleidingstraject begint met een intakegesprek tussen de loopbaanbegeleider, de medewerker en eventueel de leidinggevende. Tijdens dit gesprek worden de doelen en verwachtingen van het traject besproken en geïnventariseerd.
Persoonlijk ontwikkelplan
Na de intake en inventarisatie zal er een Quickscan en een aantal testen afgenomen worden, op basis hiervan stelt de loopbaanbegeleider een persoonlijk ontwikkelplan op. Dit plan is gericht op het behalen van de gestelde doelen en bevat concrete acties, opleidingen en coachingssessies.
Begeleiding en coaching
Gedurende het traject begeleidt en coacht de loopbaanbegeleider de werknemer bij het uitvoeren van het persoonlijk ontwikkelplan. Tijdens de individuele coachingsessies en groepstrainingen gaan we actief aan de slag met de aspecten van het ontwikkelplan. Daarnaast is er voldoende ruimte voor advies en feedback om de werknemer te helpen groeien en diens doelen te bereiken.
Evaluatie en afronding
Aan het einde van het traject vindt er een eindevaluatie plaats om de resultaten te bespreken. Indien gewenst, kunnen er aanvullende acties of vervolgtrajecten worden ingezet om verdere groei en ontwikkeling te bevorderen.
Wil je ontdekken wat een loopbaanbegeleider van Alert kan betekenen voor jouw organisatie? Neem dan contact op met Alert om een vrijblijvend gesprek aan te vragen. We nemen zo snel mogelijk contact met je op om de mogelijkheden te bespreken. Samen zorgen we voor gemotiveerde en gelukkige werknemers die bijdragen aan het succes van jouw organisatie.