Na een vakantie kunnen er enkele valkuilen zijn voor werkgevers bij het terug ontvangen van de werknemers. Hier zijn een paar:
Als werkgever is het belangrijk om open te staan voor de ervaringen van je werknemers tijdens hun vakantie. Een gebrek aan interesse of gesprek hierover kan ervoor zorgen dat medewerkers zich niet gewaardeerd voelen.
Soms kan er de neiging zijn om alle uitgestelde taken en projecten naar medewerkers te sturen zodra ze terug zijn. Dit kan overweldigend zijn en stress veroorzaken, waardoor de overgang van vakantie naar werk moeilijk wordt.
Soms hebben mensen een beetje tijd nodig om weer op gang te komen na een vakantie. Het kan helpen om een beetje flexibel te zijn in de eerste dagen na hun terugkeer, zodat ze rustig kunnen opstarten.
Hoe kun je hiermee omgaan? Het draait grotendeels om communicatie en begrip tonen:
Door open te staan voor communicatie, begrip te tonen en flexibel te zijn in de eerste dagen na de vakantie van je medewerkers, kun je helpen om de overgang soepeler te maken en de betrokkenheid en productiviteit te behouden.
Of je nu op kantoor, in een logistiek magazijn, als chauffeur, operator of als belader werkt, bij Alert richten wij ons op het werkgeluk...
People work better when they are happy. Dit zeggen wij bij Alert niet alleen, ons hele werkproces draait om dit gedachtengoed. Wij meten met...
Op zijn 65’tig-jarige leeftijd is Leo in contact gekomen met Alert. Vol vrolijkheid en energie wilde Leo aan de slag te gaan! Alert wist...